2007/10/09

Haladok a korral...

... vagy legalábbis próbálok.

Van laptopom, egy igazi Mac. Kezdek már hozzászokni. Csak még be kéne állítani, hogy a magyar qwerty kiosztásban az ő és ű betű menjen firefoxban is, ne csak a többi programban.

A kibírhatatlanul lassú iwiw helyett (mellett) regisztráltam az Orkuton.

Van Skype accountom is. Legutóbb még ytalk-ot használtam. Abba pötyögni kell, és real time látja a másik, amit írsz. Az IRC és ICQ őrületből kimaradtam. A Skype már hangot, sőt, videót is át tud vinni. Mit gondoltok, milyen üzemmódban használom? Naná hogy chat-ként. Szöveget pötyögök!

De ezek mind-mind csak apró változások ahhoz képest, hogy a szöveges terminálban futó (gyk. „karakteres”, az igazán hozzá nem értők szerint DOS-os) mutt (előtte pedig időtlen időkig pine) helyett grafikus levelezőt használok, ráadásul nem is akármilyet, hanem kihagyva a „méltán népszerű” outlook/thebat/thunderbird/evolution/stb. klienseket egyből webesnél kötöttem ki. Egmontcsigadzsíméjlpöttykom; jobban örülök, ha ide írtok, mint ha a régi (egyetemi vagy gimis) címeimre (nem mintha nem tudnám fél pillanat alatt beállítani a továbbítást, csak lusta vagyok). Egyelőre baromi kényelmesnek tűnik a GMail, totál meg vagyok vele elégedve, és totál meg vagyok lepődve magamon, hogy ilyen könnyen ment az átállás. Egyébként az egmontcsigacégnévpöttykom is működik, de azt munkával kapcsolatos levelezésre használnám, szóval oda ne írjatok :-)

6 megjegyzés:

Janusz írta...

latom az agymosas az elso napokban lezajlott :D

Janusz írta...

ja, es mi fut a maceden, csak nem osx? nem mentel meg falnak a terminaljatol?

egmont írta...

Nincs semmiféle agymosás. Mindenki azt használ, amit akar. Például a mutt is be van konfigurálva alapból, out of the box lehetne azzal is tolni.

A macen osx van bizony. Nem azért kértem macet, hogy uhut rakjak rá, akkor sima pc-t kértem volna (lehet hogy jobban jártam volna :-)). A termináljától persze falra mászom. Az a legjobb, hogy távoli gépre belépve joe szövegszerkesztőben ha leütöm bármelyik ékezetes betűt, akkor előbb csinál egy page down-t vagy valami hasonlót, és utána oda (tehát általában a fájl végére) írja be a betűt.

Épp az előbb raktam fel az iTerm-et. Fél fokkal jobbnak tűnik elsőre. A joe legalább jól működik benne.

Janusz írta...

tenyleg, es mi van a benti gepen?

mimke írta...

Látom jól megy a régi élet szanálása;)
muttot milyen ősrégen használtam..Hajaj..
Megkerestelek skype-on is..

egmont írta...

janusz: tudod te azt jól. Az, amit mondtam hogy lesz.