2007/12/05

Birka-jaj

avagy Black sheep, white sheep

Ma is kaptunk pólót. Persze ez csak véletlen, hogy így összejött kettő egymás után; nehogy azt higgyétek, hogy minden héten kapunk. Ha jól számolom, még csak 6 Google pólóm van.

Lefekvés előtt lehet számolni a bárányokat. Igaz, nincs kerítés, amin átugranak, és csak hatan vannak, ilyen gyorsan nem szoktam elaludni. Nem is ezt a célt szolgálja.

A sztori ott kezdődik, hogy voltak itt is valamiféle parlamenti vagy akármilyen választások, amik persze tök nem érdekelnek, de még nekem is feltűntek városszerte azok a plakátok, ahol piros alapon van három fehér és egy fekete bárány, és az egyik fehér éppen seggberúgja a feketét. Valami szöveg is van alatta, szerencsére nem értem. Nem rakok linket, aki rákeres, elég hamar talál képet róla a neten. Azt sem árulom el, milyen nézeteket valló pártról van szó – akinek még nem egyértelmű, az álomvilágban él.

A pólón, amit kaptunk (bocsánat, legyünk precízek: vehetett aki akart, nem kötelező) hat bárány van. Épp ugyanolyanok, mint az ominózus plakáton. Egy fehér, egy fekete, és természetesen négy Google-színű. Egyik sem rúgja seggbe a másikat.

Standard disclaimer: Ezeket a bárányokat egy független grafikus rajzolta. A Google (is) megvette a jogokat a felhasználásra. A póló nem hordoz semmiféle politikai tartalmat. A valósággal való bárminemű hasonlóság pusztán a véletlen műve.

9 megjegyzés:

egmont írta...

Valaki igazán felhomályosíthatna, hogy a birka kontra bárány sztori hogy is van (na meg a bari, a borjú, és az összes többi B betűs). Odáig már eljutottam, hogy a birka és a bárány állítólag két különböző állat.

A birka angolul sheep, a bárány pedig lamb. A fekete bárány (mármint a szófordulat arra, hogy valaki különc) angolul black sheep. Na tessék! És németül?

Kerestem képeket. Hát, alig látok különbséget. Azt pedig végképp nem tudom, hogy a plakátokon/pólókon melyik szerepel.

Köcsög pesti vagyok, tudom :-)

egmont írta...

Ja, és persze az is fontos kérdés, hogy melyik nyelven melyik állatot számolják kerítést ugrani elalváskor...

mimke írta...

Na, kicsit bizonytalan voltam, de utánajártam. A birka és a bárány között az a reláció van, mint a marha és a borjú között(Az utóbbi az előbbi kicsinye). És ugyanez a különbség a sheep és lamb között:)

mimke írta...

Magyarul szerintem max. sarkokat számolunk azt is csak első ottalváskor...

egmont írta...

Hmmm, akkor mégis ugyanaz az állat. Ez sokat egyszerűsít a helyzeten. Viszont ezek szerint ha bárányhúst eszem tetszőleges formában (például igazi gyros), akkor gyereket eszem... ez nem valami jó érzés.

pozsy írta...

De, pont ettol jo, mert igy nem ragos meg a husa :)

bejcike írta...

És hol van a határ?
Gyanítom, nem a 18. életévnél. :-)

És úgy általában mennyi ideig él egy (birka/bárány felnőtt)?

Nincs több kérdésem, köszönöm!

mimke írta...

A juh és a birka ugyanaz. Egyébként ajánlom mindenkinek az internet;)

http://www.agr.unideb.hu/animaldb/juh/tech2.htm
pl. ilyeneket lehet megtudni:
A gyapjú dielektromos állandója: 4,2.
Az életkorát viszont nem tudtam meg:(
Egyébként meg Egmont, el kell, hogy szomorítsalak: a csirke az pici tyúk pl. és általában azért fiatal állat húsát eszed, mert az a finom porhanyós.

Unknown írta...

Szia!

Csináltam egy összevont RSS feedet, amihez hozzáadtam a tiédet is. Ha használsz RSS olvasót, akkor itt éred el: http://feeds.feedburner.com/HelySzelleme_tij

Mi ez?

Zhaoman (http://zhaoman.blogspot.com/) munkájának köszönhetően még nyáron összegyűlt sok utazós (külföldi, magyarországi helyi vagy utazásról szóló) blog listája. Az eredeti cél az volt Gábor részéről, hogy a GoldenBlog versenyben legyen "Hely szelleme" kategória 2007-ben is, de ez nem jött össze, bár küzdött rendesen :-)
Mi Olaszországból, Milánóból írunk blogot és RSS olvasón keresztül olvasunk téged és még sok más blogot is - ezért Zhaoman listájából csináltunk egy összevont RSS feedet, hogy egybe lássuk az összes utazós magyar blogot.

Bővebb információt itt találsz: http://theitalianjob.freeblog.hu/archives/2007/07/16/A_hely_szelleme_tovabb_el/

Ha nem voltam érthető, csak kérdezz, ha pedig van olyan blog, ami nincs fent a listában, csak írj egy mailt :-)

Amby

http://theitalianjob.freeblog.hu
http://www.flickr.com/photos/bluetigger/