2008/03/14

Haza

Nem, annyira még nem haza, csak picit. Zürichig. Aztán egy héttel később húsvétra teljesen haza.

Holnap, azaz pénteken (a nemzetközi π napon) hajnalban indulok. Még jó, hogy időben megnéztem a jegyet. Ciki lett volna ezt is lekésni. (Bár még nem kizárt.) Ugyanis a pénteket még itt szándékoztam tölteni munkával, ennek szellemében foglaltam le a repülőt. Legalábbis ennek szellemében akartam lefoglalni. Erre lám-lám, péntek reggel 8-kor indul a gép.

Örök rejtély marad, hogy pontosan hol is csúszott be a hiba. Két lehetőséget tudok elképzelni, de soha nem fog már kiderülni, hogy ezek helytállóak-e.

Az egyik magyarázat szerint simán elnéztem az AM-et PM-nek. (Ugye, hülye amerikaiak, akik nem ismerik a 24 órás rendszert, ráadásul a 11am-et 12pm követi, majd azt az 1pm, csak mert így a leglogikátlanabb.)

A másik magyarázat picit bonyolultabb, de szerintem ez a valószínűbb. Az idefele út időpontját illetően hosszan hezitáltam, hogy pénteken vagy szombaton induljak, sokáig a szombat volt az esélyesebb, de végülis a péntek nyert. Az elektronikus foglaló rendszereknek általában megvan az a rossz tulajdonságuk, hogy ha kitöltöm az oda- és a visszaút időpontját, majd az odaútén változtatok, akkor a visszautat is korrigálják, arra számítva, hogy a távol töltött napok számán nem kívánok változtatni. Elképzelhető, hogy ebbe a csapdába estem bele, amikor az utazás kezdő időpontját átraktam szombatról péntekre: nem vettem észre, hogy a rendszer a visszautat is előrébb hozta egy nappal.

Ma lefoglaltam a húsvéti hazalátogatásra is a jegyet. Megnéztem több weboldalt is, az esélyes légitársaságok oldalait közvetlenül, valamint általános repjegyfoglaló oldalakat is.

Némelyik újdonságként hirdeti azt a fantasztikus és hihetetlen szolgáltatást, hogy az oda- és a visszaút napját nem kell pontosan megadnom, van egy olyan lehetőség, hogy plusz-mínusz 1 nap difivel is keressen. Persze ez egy darab pipa: ha kiválasztom, mindkét időpontra vonatkozik. Ügyes.

Bizonyos fejlettebb példányok eljutottak odáig, hogy külön az oda- és külön a visszaútra adhatom meg, sőt, választhatok plusz-mínusz 1, 2 vagy 3 napot is. Jelenleg úgy fest, itt tart az evolúció.

Tisztelt légitársaságok, tisztelt honlaptervezők, tisztelt programozók! Nem jutott eszetekbe, hogy történetesen lehet hogy én két egymást követő nap valamelyikén szeretnék repülni? Mi értelme annak, hogy az 1 konkrét nap helyett választhatom 3 vagy 5 egymást követő nap bármelyikét is, de 2-t vagy 4-et nem?

Sőt, nem jutott eszetekbe, hogy esetleg szűkebb feltételeket is meg szeretnék adni? Például csütörtök délután vagy péntek délelőtt szeretnék hazarepülni (mert csütörtökre nem szeretnék szabit kivenni, pénteken viszont minél több időt szeretnék otthon tölteni), és ugyanezen ok miatt hétfő este, vagy kedd reggel szeretnék visszarepülni? Nem lehetne megoldani, hogy mind az oda-, mind a visszaútra óra pontossággal adhassam meg a legkorábbi és legkésőbbi lehetséges időpontot? Csak mert akkor talán még kényelmesen használható is lenne a rendszer.

Ha pedig megadom a visszaút időpontját, akkor azt azért adom meg, mert akkor szeretnék visszarepülni, nem máskor. Még ha az odaút időpontján változtatok is később. Ha a visszaút időpontján is változtatni szeretnék, akkor majd én szólok, mmmkay?

Nincsenek megjegyzések: