2007/11/11

Sunday Bloody Sunday

Elmentünk az ikeába, meg előtte a conforamába (kika-típusú, csak sokkal kisebb) nagybevásárolni. Végre kábé 1 hónap után újra vezettem a saját autómat, ami nagyon-nagyon jó érzés volt, pláne az automata váltós szörnyűségek után. Mondjuk esőben, dugóban, parkolóházban helyet keresvén már nem annyira izgi. De azért jó volt.

Szóval nagybevásárolni indultunk. Aztán elköltöttünk hárman együtt 250 frankot. Ez szűk 40 magyar rugó. Hát, azt hiszem, mégsem sikerült nagyra ez a bevásárlás. Vettem többek közt szőnyeget (hej, ha otthon szembe jött volna ilyen, ráadásul ennyiért!) meg szennyestartót. Vettünk közösen kádkilépőt, zuhanyfüggönyt, lámpákat, lábtörlőt, és még pár ilyesmit. De legalább nagyjából kitaláltuk, hogy a közös helyiségekbe milyen nagyobb bútorokat szeretnénk. Meg mindenki azt is, hogy magának a saját szobájába. Remélhetőleg a jövő hét folyamán megvesszük és hazahozzuk, hogy szombaton össze tudjuk rakni.

Szívás itt a hétvége. Főleg a vasárnap. Nem lehet semmit sem csinálni. Nem lehet vásárolni, mert a boltok zárva vannak (kivéve a vasútállomásokon, bár ott valahogy nem hemzsegnek a bútorboltok). Nemhogy fúrni-faragni, de még mosni sem szabad (márminthogy mosógéppel), annyira csöndben kell lenni és tiszteletben tartani, hogy mások csöndben szeretnék tölteni a napot.

A mosás egyébként is überszívás. A házban (10 lakás) a pincében van egyetlen közös mosógép és egy szárítógép (a régesrég menthetetlenül elromlott NDK mosógépünk bizalomgerjesztőbben nézett ki), valamint szárítókötelek és valami nedvességelszívó kütyü. Ez feleannyit sem segít, mint ha fűtenének inkább, viszont cserébe kibírhatatlanul száraz és poros tőle a levegő. Állítólag egész svájcban ez a trendi, elég ritka a saját mosógép. Sőt, helyenként még rosszabb a helyzet, előre be van osztva, hogy mikor ki használhatja, és ez persze nyilván nincs összhangban a munkahelyi kötelességekkel. Itt legalább aki kapja, marja. És mivel a legtöbben kora reggel elmennek dolgozni, mi megtehetjük, hogy 8-tól 9-ig mosunk, utána megyünk be.

9 előtt úgysem indulok el itthonról, amíg nincs itt a biciklim. (Valszeg utána sem.) Ennek az a legfőbb oka, hogy jóval olcsóbb az a bérlet, ami hétköznap csak reggel 9 után érvényes (hétvégén meg egész nap). Zürich tágabb környékén lehet vele közlekedni (például az ikeába), és minden közlekedési eszközre (pl. hajóra is) érvényes. Állítólag ha menetrend szerint 8.59-kor indul a jármű, de gyakorlatilag késett pár percet, akkor is megbüntetnek ezzel a bérlettel. Hülye svájciak. A cégben mindenki azt javasolta, hogy ilyen bérletet vegyünk, bőven jó lesz, reggel 10 körül kezdődik az élet. Ez persze részben annak is köszönhető, hogy a Mountain View-i központ 9 órával mögöttünk van, így ha velük kell hatékonyan kommunikálni, akkor nekünk estig bent kell maradnunk.

Holnap vasárnap. Fene tudja, mit fogok csinálni. Talán vásárolok ezt-azt a pályaudvaron. Talán bemegyek dolgozni. Talán végre megblogolom a SF-i városnézést és feltöltöm a fényképeket. Talán kirándulok a zuhogó esőben. Talán fürdök a tóban.

10 megjegyzés:

cbmfl írta...

Na vegre irogattal kicsit :)

Hany fok van ott hogy a toban akarsz furdeni?

Ezt a mosas dolgot sem ertem: ha egyszer a pinceben van a mosogep, akkor kit zavar vasarnap?

Ezt a vasarnap-alljon-meg-az-elet stilust neha itthon is felhozzak hogy be kene vezetni. Szerintem baromsag, kivancsi leszek a hosszutavu velemenyedre.

egmont írta...

Most talán 10 fok környékére is felmelegedett, a melegfront nem meglepő módon erős szelet és zuhogó esőt is magával hozott, tipikus undorító depis november idő. A tóban fürdést szerinted komolyan gondoltam? :-)

A mosás dolgot én sem értem. Mindenesetre ma délelőtt amikor lementem begyűjteni a megszáradt ruhát, ment a mosógép.

A vasárnap-álljon-meg-az-élet stílustól eddig mindenki ki volt akadva, akit kérdeztem. Persze ebben az is benne van, hogy nem a vasárnap-is-a-boltban-dolgozó kislánykákat kérdeztem meg.

mimke írta...

ez csak azért van, mert engem nem kérdeztél.
A leghülyébb indok erre az volt, hogy "mi van, ha szombat éjjel hifit akarok venni, és nem tudok???"
Pár helyen már körbejárták a témát, és én továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy engem nem izgatna, és nem értem miért ne lehetne egy kicsit értelmesebben előre tervezni. A mosás az viszont tényleg baromságnak tűnik, főleg, hogy a pincében van..

bejcike írta...

egmont: hülye svájciak, svájci hülyék :-)

mimke: nem a tervezés a lényeg. ha valaki naponta sokat dolgozik estig, csak 2 nap marad: a szombat és a vasárnap. ha netán család (gyerek szülő stb) is van, rögtön nem eccerű minden vásárlás félét szombatra időzíteni.
és akkor arról még nem is beszéltem, ha valaki nem "csak" privátozik szombaton, hanem pl suliba jár. akkor ő mikor és hol vesz magának nem is hifit, de pl ruhát?

Janusz írta...

vasarnap az utcan is megall az elet? vagy azert van mozgas?

mimke írta...

@Albert: nekem két munkám van, egy sulim, lakásom. Nem gondolom, hogy nem lehet megoldani, az egész csak szervezés kérdése...Én csak azt gondolom, hogy vasárnap 24 órában 4 műszaknyi ember dolgozik. Alapvetően nem a rövidített nyitvatartás ellen vagyok, de miért kell 7/24-ben nyitva lennie mindennek? Régen is meg lehetett oldani, azt gondolom meg kéne most is...

cbmfl írta...

Mimke, neked miert faj hogy nyitva van valami? Nyilvan hosszutavon pontosan azok a helyek vannak nyitva akiknek megeri hogy nyitva legyenek. Az uzletnek megeri. A vasarloknak jo hogy nyitva vannak, mert nem lenne jo, akkor nem mennenek oda, es az uzletnek nem erne meg. Az alkalmazottaknak szinten meg kell hogy erje, mert ha nekik nem jo az adott munkahely (vagy nem az a legjobb), akkor szabad orszag leven elmehetnek mashova dolgozni.

Hol a gondolatmenetben a hiba?

mimke írta...

Pozsy, a gondolatmenetben ott a hiba, hogy nekem nem fáj.
Ugyanúgy nem értem, hogy bárkinek is miért fáj, hogy be legyenek zárva.
Egyébként igaz, én se így, se úgy nem vásárolok vasárnap, mert az az én napom, és a családomé.

egmont írta...

Állítólag nem azért vannak bezárva, mert a tulaj úgy döntött, hanem mert szabály, hogy be kell lenniük zárva. Ezt viszont tök nem értem én sem, teljesen Bercivel és Pozsyval értek egyet.

Noncsi, a vasárnap a te napod. Oké. Én is úgy érzem, hogy az én napom. Éppen ezért szeretnék azt csinálni, amihez kedvem van. Ha vásárolni van kedvem, akkor mivel ez az én napom, vásárolni szeretnék. Túlélem persze, ha nem tudok, de jobban örülök, ha tudok.

Nem szeretek előre tervezni olyan dolgokat, amik hosszútávon lényegtelenek. Inkább ahogy esik, úgy puffan. Nem szeretném előre elhatározni, hogy a két hétvégi napból melyiknek mi a funkciója. Hadd tegyem ezt más tényezők függvényévé is. Például hogy épp milyen egyéb programok adódnak, melyik ismerősöm hogy ér rá, vagy egyszerűen csak milyen hangulatom van.

A munkahelyen falak közt töltök rengeteg időt, amikor odakint ragyog a nap, aztán hétvégén meg lehet hogy jön a rossz idő. Ha szombaton szép az idő, vasárnapra rosszat ígérnek, hadd mejnek szombaton kirándulni és varásnap bevásárolni, nem fordítva.

egmont írta...

Janusz: most vasárnap elég király volt. A főpályaudvaron kolbászoltunk (lévén hogy ott nyitva vannak a boltok, vettem is 3 (illetve 4) CD-t: Hair, A Momentary Lapse Of Reason és B.A. dupla antológia (a kanadai kormány már elnézést kért érte)), és (valszeg) az Oktoberfest lecsengéseként volt jópár rezesbanda dobokkal kiegészítve, beöltözve jelmezbe, és játszottak mindenféle vicces dolgokat (pl. a Green Day: Basket Case elég vicces volt), aztán mindegyik továbbállt pár dal után, jöttek az újabbak. Jó hangulata volt.

Persze az éttermek, kocsmák városszerte nyitva vannak, de egyébként (a ramaty idő miatt is) most inkább csak céltudatosan hazaigyekvő embereket lehetett látni az utcákon.